54096Estadística de la Actividad del Centro Europeo de Consumo: Consultas, Reclamaciones y Litigios de Carácter Transfronterizo

Department responsible
Ministry of Health, Social Services and Equality  - General Health Secretariat and Consumer Affairs 
Executing unit
Spanish Agency for Consumer Affairs, Food Safety and Nutrition
Participation of other institutions
Consejerías/Departamentos con competencia en la materia de las comunidades autónomas (Cataluña y País Vasco)
Type of operation
Real statistics with results grouped in tables
Sector or subject
Quality of life and living conditions
Subsector or subsubject
Life conditions and quality
Breakdown level
National
Methodology of data collection methodology
Obtaining statistical summaries based on administrative data by means of preparation
Form of data collection
Transcription of administrative document, regardless of how it is filled in
Overall objective
Conocimiento de las consultas, reclamaciones y litigios de los consumidores europeos, en relación con la adquisición de productos y servicios en otros Estados miembros, así como los sectores afectados por esas reclamaciones y consultas
Study variables
País de residencia del reclamante, país donde se produce la adquisición del producto o servicio, tipo de bien afectado y motivo de la reclamación, consulta o litigio
Classification variables
Type of dissemination
Publicación
Periodicity of dissemination
Anual
Periodicity of data collection
Continua
Type of operation
Structural
Units
Centro Europeo del Consumidor en sus sedes del Instituto Nacional del Consumo y comunidades autónomas de Cataluña y del País Vasco
Administrative sources
Documentación derivada de las reclamaciones hechas por los usuarios
Dictated by the High Council on Statistics
No aplicable
These are European statistics, according to European Parliament and Council Regulation (EC) no. 223/2009
No

History sheet