54083Estadística sobre las Consultas y Reclamaciones de los Consumidores Planteadas a través de las Organizaciones de Consumidores
- Department responsible
- Ministry of Health, Social Services and Equality - General Health Secretariat and Consumer Affairs
- Executing unit
- Spanish Agency for Consumer Affairs, Food Safety and Nutrition
- Participation of other institutions
- Organizaciones de consumidores de ámbito nacional
- Type of operation
- Real statistics with results grouped in tables
- Sector or subject
- Quality of life and living conditions
- Subsector or subsubject
- Life conditions and quality
- Breakdown level
- National
- Methodology of data collection methodology
- Obtaining statistical data by means of census or complete list
- Form of data collection
- Autolisting, whether by mail or any other form
- Overall objective
- Seguimiento de las consultas y reclamaciones planteadas por los ciudadanos según sectores económicos
- Study variables
- Operadores económicos sobre los que se han realizado consulta o reclamaciones y sus causas, actividad de cada una de las organizaciones de consumidores
- Classification variables
- Sectores productivos y organizaciones de consumidores
- Type of dissemination
- Publicación monográfica, Internet
- Periodicity of dissemination
- Anual
- Periodicity of data collection
- Anual
- Type of operation
- Structural
- Units
- Organizaciones de consumidores de ámbito nacional
- Administrative sources
- No aplicable
- Dictated by the High Council on Statistics
- No aplicable
- These are European statistics, according to European Parliament and Council Regulation (EC) no. 223/2009
- No