29144Indicador de Tendencia de los Márgenes Comerciales de los Productos de Alimentación Fresca

Department responsible
Ministry of Economic Affairs and Competitiveness - State Secretariat for Trade 
Executing unit
DG for Trade Policy - S.D.G. for Commercialisation Canals and Institutional Relations
Participation of other institutions
MAAA, Empresa Nacional Mercasa
Type of operation
Real statistics with results grouped in tables
Sector or subject
Domestic and foreign trade
Subsector or subsubject
Trade indicators, synthesis and compilations
Secondary sector or subject
Prices
Breakdown level
National
Methodology of data collection methodology
Obtaining statistical data by means of list by sampling
Form of data collection
Mixed forms
Overall objective
Seguimiento de la evolución de los márgenes comerciales de productos de alimentación frescos, entre los distintos niveles de la cadena de comercialización, obtenidos a partir de los precios y cotizaciones para productos específicos de alimentación fresca no elaborada en los distintos niveles de comercialización por los departamentos e instancias competentes
Study variables
Índices de la evolución de los márgenes comerciales entre los distintos escalones de la cadena de valor
Classification variables
Type of dissemination
Internet
Periodicity of dissemination
Trimestral
Periodicity of data collection
Semanal
Type of operation
Interims
Units
Toda la cadena de alimentación fresca
Administrative sources
No aplicable
Dictated by the High Council on Statistics
No aplicable
These are European statistics, according to European Parliament and Council Regulation (EC) no. 223/2009
No

History sheet