16036Encuesta de Hábitos Turísticos (HABITUR)
- Department responsible
- Ministerio de Industria, Comercio y Turismo - Secretaría de Estado de Comercio
- Executing unit
- Instituto de Turismo de España (TURESPAÑA), O.A.
- Participation of other institutions
- No
- Type of operation
- Real statistics with results grouped in tables
- Sector or subject
- Catering and tourism
- Subsector or subsubject
- Tourist demand
- Breakdown level
- Autonomous
- Methodology of data collection methodology
- Obtaining statistical data by means of list by sampling
- Form of data collection
- Direct personal interview
- Overall objective
- Caracterizar el perfil viajero de los visitantes no residentes según diversas motivaciones, planificación del viaje, hábitos turísticos y vinculación con España, cuantificando la importancia de la posesión de viviendas, su uso, la expectativa de compra de una propiedad, etc
- Study variables
- Motivo de elección de España, grado de satisfacción, hábitos turísticos, vinculación con España y perfil del visitante no residente
- Classification variables
- Nacionalidad, destino, pernoctaciones, etapas del viaje, alojamiento, motivo del viaje, etc
- Type of dissemination
- Internet
- Periodicity of dissemination
- Anual
- Periodicity of data collection
- Anual
- Type of operation
- Structural
- Units
- Turistas y excursionistas no residentes que visitan España
- Administrative sources
- No aplicable
- Dictated by the High Council on Statistics
- No aplicable
- These are European statistics, according to European Parliament and Council Regulation (EC) no. 223/2009
- No